lördag 20 december 2008

Juletid = julefrid ?

Ja och så var det allt julstök som skall fixas oxå, men när skall tiden räcka till?

Har tillbringat ännu en dag i en svettig idrottshall och kollat på när äldste sonen spelat innebandymatch sen var det avslutning med happymeal och intåg tillsammans med herrarnas A-lag som fanbärare + uppvisningsmatch i periodvilan, ungarna tyckte ju det var jättekul, men själv kände jag hur det kröp lite i mig när man tvingades sitta där ännu en dag och allra helst nu när det börjar närma sig jul och man har tusen saker att göra.
Här är lite av mina advents/julgrejer som jag har lyckats fått fram. Imorgon hoppas jag på att granen blir klädd så är det bara lite mat och sånt som skall inhandlas, klapparna är redan klara så det känns skönt.




Här är renen som Albin absolut skulle köpa när jag istället hade spanat in en fin ängel som jag ville ha, men nu har vi alltså en liten ren som står på köksbordet och lyser upp vår dag.


Denna lampa kanske inte är ett julpynt men den är inköpt för inte så länge sedan på Najadesign här i stan och den lyser jätte fint, syns inte så bra på den här bilden, men det är en transparant ljusslinga som ligger i så det glittrar så mysigt om den.




Ny toppdekoration till granen som jag köpte samtidigt när jag köpte lampan.






Mera änglar inte nya men ändå.


Två små tomtar har fått titta fram oxå, det kommer väl flera imorgon kanske när de får krypa fram ur kartongerna.




Sen kommer ju älsklingarna hem med lite "fina" kreationer som man bara längtar att få ställa fram på bästa plats.....

Arvid talade noga om att det fanns en krok på tomtegubben så att man kunde hänga upp den på väggen....... ja vi får väl se vad den hamnar ....







Får se om det kommer några bilder imorgon när vi klätt granen.

Nu är det natti natti för min del om jag skall orka med morgondagen oxå.


Inga kommentarer: