lördag 6 september 2008

Bilder från köket i stugan.

Nu äntligen Anna så kommer några bilder ifrån köket istugan!! Men det är inte helt klart, det skall till lite mysfaktor grejer osv, jag hoppas på ett nytt köksbord till våren när vi börjar vara där mera igen.
Här är ivarjefall gjutjärnsspisen, den har hög mysfaktor. Det är så mysigt att tända alla ljus på den på kvällen när man kommer in mmmm. Har sytt en liten rullgardin till köket oxå, den är blommig på insidan och randig på utsidan, så det randiga syns där den är upprullad, men det syns tyvärr inte så bra på bilden.
Och så det nya köket då. Men det är inte fogat imellan kakelplattorna så det kommer inta att lysa lika mycket grått när det är gjort, så jag hoppa att det kommer att se mindre "rutigt" ut vid kaklet.Jag skall skaffa flera bilder på det när jag fått till det med alla grejer oxå. Spiskåpan har fortfarnade plasten på, den är rostfri under, men plasten skulle inte tas bort förrän det var helt klart förstår ni, vilken tokig tanke att jag skulle ta bort den nu... ja nej det går ju inte. Så jag får väl snällt vänta, fast jag kanske går och pillar upp något hörna nästa gång vi är där ute haha. (visst var det fint med läskflaskan längst ner i vänstra hörnet haha, den står på gjutjärnsspisen så den är mittemot själva skåpdelen. Här är några bilder från vårat sovrum på övervåningen. Jag tycker inte att färgerna gör sig riktigt rättvisa, men ni får väl en aning om hur det ser ut i varje fall. jag upplever bilden som mörk, tycker att det är ljusare i verkligheten.
Skall till lite sänglampor odyl, men mannen skulle dra lite nya uttag först, ( det skulle gjorts förraåret, men vad är det man brukar säga om skomakarens barn...hmmm Lopen är ju elektriker så...)
Återkommer med flera bilder från de andra rummen nån annan gång.


1 kommentar:

Kakelpanna sa...

Jag säger som Gert Fylking: Äntligen!!!

Men det var väl värt att vänta på! Superdupersnyggt ju!! =)

Ses i morgon
Kramar
Anna