tisdag 2 september 2008

Tidningsställ



Och så kom de äntligen upp, de snygga tidningsställen i hallen!! Jag flyttade på "Huller om buller " tavlan från Isa som tidigare satt på den väggen så jag är riktigt nöjd faktiskt.
Tavlan hängde jag precis innanför ytterdörren som en liten välkomnande gest. Tyckte först att den var lite stor att ha där, men nu har jag vant mig och det blev faktiskt riktigt bra.
Igår fick jag fart och började slita ner de gamla tapeterna i trappen på väg upp det har suttit en ljus beige tapet där, men nu vill jag ha samma som i hallen och vardagsrummet nere, bara en enkel vit tapet, den är inhandlad sedan länge men jag har inte riktigt kommit mig för, men nu är det alltså på gång + att spjälorna i trappen skall bättras på i färgen, de har varit vita i några år nu, så de har börjat gulna lite + att det blir lite slitet med tre ungar i familjen så lite vit ny färg kommer att göra susen.
imorgon skall ungarna på utflykt med skolan så det är dax att gå och förbereda deras fika väska, jag börjar att jobba 05:45 varje morgon så jag har inte tid med så mycket förberedelser då, då får man ju gå upp mitt i natten ( vilket jag redan tycker att jag gör 04:20) så det får packas i kväll istället. Ungarna åker med pappa Lopen till skolan lite senare (så ni inte tror att jag drar upp dem i den där tiden på dygnet haha.)
Vi hörs nån annan dag

//Helena

Inga kommentarer: