fredag 5 september 2008

Höst i vardagsrummet!!

Tänkte att det var dags att förnya mig lite i vardagsrummet, de vita gardinerna har suttit hela sommaren, så nu var det dax för något lite "höstigare". Köpte dessa 70-tals inspirerade gardinerna, först tyckte jag att de var jätte fräcka, men nu när de har suttit några dagar så vet jag inte riktigt. Det är inte riktigt jag med så här vågat mönster, lite för mycket färg, jag trivs nog bäst i min svart/vita neutrala färgskala. Men de får väl sitta ett tag nu ivarje fall!!
Några nya kuddar till soffan måste man ju oxå ha.
oj här kom visst den här bilden jag tänkte visa, hör inte alls till vardagsrummet, men ivarjefall.
En jobbarkompis mamma gör dessa väskor av kaffepaket, lite roligt tycker jag, perfekt som strandväska el dyl., de är väldigt stadiga och rejäla. Jag tror hon sa att det går åt 37 kaffepaket till en väska så hon tar emot tomma paket av alla hon känner + att vi samlar åt henne från jobbet. Lite kuliga eller hur.
Tillbaka till vardagsrummet.
Idag fick jag äntligen hämta min nya lampa som jag vänta länge på, men den var värd att vänta på, jag blev verkligen nöjd, passar perfekt på tv bänken.
Ett par ljuslyktor från Indiska i matchande färg.
Och några ljus från Sia. sen får höstrummet duga ett tag, men det blir nog inte så långvarigt om jag skall gissa, hmmmmm



1 kommentar:

Kakelpanna sa...

Wow, snyggt! Du hittade lite smått och gott ser jag.. =)

Och så får du ju ha vardagsrummet för dig själv under hösten då, eftersom gardinerna inte föll somliga i smaken ;-) Men du kanske får dras med mig där istället... =D

Mysigt med ljus! Nu kommer tiden då man ska slösa på sånt.

Ha en trevlig helg!
Kramar

PS. Det blev en mysdress med Fem myror, ska hem snart och ge lill-stumpan den. Kommer kanske nån bild på blogggggggen sen, är ju så duktig på att uppdatera den. DS.