fredag 5 september 2008

Vinterkläder

Och så har man varit och shoppat loss på polarnopyret igen!! Den här gången blev det lite vinterkläder till August. Storebröderna vaalde den här ärtgröna overallen som han skall ha till dagis, jag tyckte nog den blåa var finare, men jag blev övertalad av storkillarna och expediten, han passade ju såååå bra i den gröna med hans bruna ögon .... ja så fick det bli då. Sen hade jag spanat in en jacka som han skulle ha som "snygg" jacka, och jag hade verkligen tänkt att jag bara skulle ha jackan, men byxorna till var ju så snygga så jag blev tvungen att ta dessa oxå. Tur att jag krängt iväg en hel del polarn kläder på tradera nyligen så att vi får nån mat resten av månaden oxå haha. Ja fina kläder har dom, men kanske lite onödigt dyra i vissa fall kan jag tycka, men man får ju skylla sig själv, jag handlar ju ivarje fall.
August fick nog tillslut och satte sig ner. Syns inte riktigt hur byxorna ser ut, men de är jätte snygga i verkligheten. lite randiga och samma färgsom fodret i jackluvan.
Nu är det bara två till som skall ha vinterkläder skor till alla tre pust*. När man väl kommer till sig själv är pengarna slut så man får väl gå i samma kläder som förra året. Tur att man slutat växa, ja på längden ivarje fall, det kan ju finnas andra ställen det stramar på hihi

Inga kommentarer: