fredag 26 september 2008

LUNDELL

Och så dagen D alltså varit nu då.... och vilken dag.....
Lundell hade premiär på sin turne i Gävle konserthus och jag satt bänkad på andra raden mitt fram, kunde inte ha blivit mycket bättre!!
Han började sittande på en stol så som han en gång för länge sedan hade sin första spelning.
Han deklarerade att denna turne var början på ett avsked, men ett långst sådant, fast han själv inte gillar långa avsked, men kanske 1,5 - 2år. Så vi får nog se honom i sommar oxå!!!! Men mitt hjärta fastnade allt lite i halsen när han sa det, men å andra sidan är det inte första gången har pratat om att sluta, så det sista ordet kasnke inte är sagt ännu. Men en sak är säker, uffe är på ett strålande humör skämtar och pratar på som man inte är alltför bortskämd med, bandet han har med sig hänger på och gör en strålande insats, saknar dock Janne Bark lite.... och Jesper förstås, men han är väl ute med Herr Winnerbäck och spelar.
Nä det var med tårar i ögonen jag lämnade arenan efter nästan 3 timmars spelande och två inropningar, man får säga vad man vill om Uffe men man får då mycket musik på hans spelningar. Har varit på konserter som han spelat 4-4,5 timmar, hur orkar han? men jag bara tackar och tar emot. får se om det blir en sväng till sthlm oxå såg att det fanns några biljetter kvar...hmmmm


Ja detta var en kväll att minnas det finns ingen annan som du..............
jag hoppas att vi syns snart igen!

Inga kommentarer: